fbpx

תרגילים לשיפור פעולות קוגניטיביות: כיצד לבצע אותם נכון

בעידן המודרני, עם המון מידע וטכנולוגיה הזורמים אלינו מכל עבר, היכולת לשפר פעולות קוגניטיביות כמו זיכרון, תשומת לב, חשיבה קריטית ויצירתיות היא יותר חשובה מתמיד. גם לנו וגם ליקרים לנו, יש כלים ותרגילים שיכולים לעזור לחדד את המיומנויות הללו. הנה מספר תרגילים וטיפים לביצועם נכון:

1. תרגילי זיכרון:

תרגילי זיכרון יכולים להתבצע בצורות שונות, כגון שחזור רשימות מילים או עצמים, זיכרון סדרה של מספרים או פעולות. אחת הדרכים להתחיל היא על ידי שמירת יומן או רשימות קניות וניסיון לשחזר אותם מזיכרון לאחר זמן מה.

2. פאזלים ומשחקי לוח:

פתרון פאזלים, כמו סודוקו, פאזלים מילוליים או משחקי לוח כמו שחמט ושש-בש, מעודדים חשיבה אסטרטגית וקדימה. הם מאתגרים את המוח לחשוב בדרכים חדשות ויכולים להיות פעילות מהנה לעשות עם יקרים.

3. תרגול מיינדפולנס ומדיטציה:

מיינדפולנס  (מאנגלית: Mindfulness) הינו תרגול מנטאלי שנמצא בחזית המחקר המדעי בשנים האחרונות, ונמצא מועיל בהתמודדות עם מגוון רחב של בעיות פיסיות ופסיכולוגיות וכן שימוש במדיטציה לא רק שמרגיעים, אלא גם מחדדים את התשומת לב וההקשבה לצורכי הגוף שלנו. תרגול יומי של כמה דקות יכול לשפר את היכולת להתמקד ולהקטין חששות.

4. תרגילים פיזיים לשיפור הקואורדינציה: 

פעילות גופנית סדירה לא רק מועילה לגוף, אלא גם למוח. היא מעודדת זרימת דם טובה יותר 

  1. תרגול תנועתי קרוס : עמדו על רגל ימין וקחו את הרגל השמאלית בכף רגל ימין שלכם. חלצו את הרגל השמאלית וקחו את הרגל השמאלית מעלה ומעבר לרגל הימנית שלכם ואחרי זמן קצר,  זה תרגיל מצוין לשיפור הקואורדינציה שלכם והשליטה בגוף.

  2. תרגול מסלול המזלגות: זה תרגול פשוט אך מאתגר, הדרישה שלו היא לעבור במסלול שנוצר בין המזלגות, רצועה או קרקע. תרגול זה מאתגר את הקואורדינציה שלך והתחושה המרכזית שלך.

  3. תרגול הליכה בסרטן: מתייחס לתרגיל המשתמש בקואורדינציה בין שניים של הידיים, הרגליים והעיניים, ומתרגל את כושר ההשלטה שלנו בקואורדינציה זו.

  4. תרגול קפיצת חבל: מדובר בתרגיל פיזי מאוד מאתגר ונועד לשפר את הקואורדינציה בין הידיים והרגליים, תוך כדי תיאום בין מהירות התנועה ובין הדיוק במקפיא תרגול.

אלו תרגילים מגוונים שיכולים לשפר באופן יעיל את הקואורדינציה שלנו ולהפיק את המירב מהיכולות שלנו.

עשיית התמתחות ותרגילי חיטוב בקלות עם פספרטו

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עגלת קניות
לא נמצאו מוצרים בעגלת הקניות שלכם
המשיכו קניות באתר
משלוחים חינם בקנייה מעל 199 ש"ח
0