fbpx

משחקים לפני השינה: דרכים כיפיות להרגעת ילדים במיטה

לפני השינה, הרגעים השקטים והאינטימיים בין הורים לילדיהם יכולים להיות הזדמנות מושלמת לקשר, להנאה ולהרגעה. משחקים קלים ושקטים במיטה יכולים לעזור לילדים להירגע ולהתכונן לשינה בדרך שמוסיפה חוויה חיובית ומחזקת את הקשר המשפחתי. הנה מספר רעיונות למשחקים שאפשר לשחק עם ילדים במיטה לפני השינה:

1. מספרים ביחד סיפור

בחרו נושא או דמות ובנו יחד סיפור. ההורה יכול להתחיל במשפט הראשון והילד ימשיך, כשכל אחד מוסיף פרט או פנייה בסיפור. זהו דרך מעולה לעודד דמיון ויצירתיות.

2. חידות ותעלומות

חידות פשוטות או תעלומות קטנות שהילד צריך לפתור יכולות להיות מהנות ומאתגרות. זה גם עוזר להם להרגיש הישג וסיפוק לפני השינה.

3. תרגילי נשימה ומדיטציה

למרות שזה לא משחק במובן המסורתי, לעשות תרגילי נשימה או מדיטציה קצרה יחד יכול לעזור לילד להירגע. ניתן להוסיף דמיון מודרך כמו “מסע לארץ החלומות”.

4. זיהוי צלילים

סגרו את העיניים וחלקו את החדר לתחנות קוליות. ההורה משמיע צלילים פשוטים (כמו צליל פעמון או חיכוך כפות הידיים) והילד צריך לנחש מה הצליל. זה מפתח קשב וריכוז.

5. חיפוש המטמון הדמיוני

בחרו מקום בחדר ותארו

מטמון דמיוני שנמצא שם. המשחק יכול להתנהל באופן דמיוני לחלוטין, כאשר הילדים צריכים להשתמש בדמיון שלהם כדי לחשוב איך הם מגיעים למטמון ומה הם עושים כדי להשיג אותו. ניתן להוסיף פרטים ואתגרים בדרך, כמו מכשולים דמיוניים או חידות שצריך לפתור כדי להמשיך. זהו משחק מעולה לפיתוח חשיבה יצירתית וכישורי פתרון בעיות.

טיפים להצלחה במשחקים לפני השינה

  • שמרו על רוגע: המטרה היא להרגיע את הילד לפני השינה, לכן חשוב לבחור במשחקים שקטים ומרגיעים.
  • התאימו את המשחק לגיל: ודאו שהמשחק מתאים לגיל הילד וליכולותיו, כדי שלא יתסכל או יתעייף מדי.
  • זמן מוגבל: הקפידו לא להאריך מדי במשחקים, כדי לא לעורר את הילד מחדש. חשוב לשמור על שגרת שינה קבועה.

משחקים לפני השינה הם לא רק דרך לעזור לילדים להירגע ולהכין אותם לשינה, אלא גם הזדמנות נפלאה לבלות זמן איכות יחד. על ידי השקעת זמן ומחשבה בפעילויות פשוטות ומשמעותיות אלו, אתם לא רק מחזקים את הקשר עם ילדיכם אלא גם מלמדים אותם שיטות חשובות להירגעות ולהתמודד עם ההתרגשות לפני השינה.

 
 
 
 
הדרך הטובה להשכיב ילד לישון במיטה ולחזק את הקשר בין ההורים לילדים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עגלת קניות
לא נמצאו מוצרים בעגלת הקניות שלכם
המשיכו קניות באתר
משלוחים חינם בקנייה מעל 199 ש"ח
0